søndag 23. mars 2014

Dekor av tidsskrift boks

Utvikling er et blad utgitt av NAKU, som har som hovedoppgave å utvikle det faglige grunnlaget for å skape bedre levekår for utviklingshemmede, og hovedgruppen deres er kommunalt ansatte. Kompetansemiljøet (NAKU) skal bidra til at kommunalt ansatte skal dra nytte av kunnskap og erfaring i andre kommuner.

NAKU ble laget etter at det ble behov for et kompetansemiljø når stortingsmeldingen "Nedbygging av funksjonshemmende barrierer" i 2003, dette pekte på store utfordringer innen tjenestetilbudet kommunalt til funksjonshemmede.

Jeg tror dette bladet egner seg å leses av pårørende av funksjonshemmede, mer enn de som er funksjonshemmede, i og med at det mer omhandler om hvor dårlig det kommunale tilbudet til funksjonshemmede er og de mindre bra levekårene funksjonshemmede har.

Dette er et blad man kan se på som "kjeft" til stortinget, som omhandler hvordan funksjonshemmede behandles og likeverd mellom funksjonhemmede og ikke funksjonshemmede. Det tar blant annet opp skjevhetene på flere og sentrale deler i samfunnet. Utvikling er veldig opptatte av inkludering og deltagelse blant de funksjonshemmede.

Når vi skulle begynne å dekorere boksen, så tenkte jeg fra starten av å dekorere litt organisert, og ikke sette bildene tilfeldig. Dette pga at jeg skulle bruke hele bildene jeg fant, og ikke bare deler av de, noe som ville sett litt rotete ut om de var plassert helt tilfeldig over hverandre. Jeg begynte med å finne noen bilder, og jeg valgte å ha glade bilder av funksjonshemmede, fordi jeg har en oppfatning av at uansett om de kanskje ikke har like mye verdi i samfunnet, som ikke er noe jeg mener men noe det virker som stortinget mener, og blir diskriminert av samfunnet så smiler de og ler.

Når jeg skulle lime på bildene så hadde jeg fortsatt ideen om organisert, og plasserte de på boksen etter størrelse, så det til slutt skulle dekke hele boksen og ikke være noen åpne plasser.

Jeg synes denne oppgaven var en grei oppgave som var lett å komme i gang med, og som alt i alt gikk veldig greit og fort. Resultatet ble bra nok, men hadde kanskje blitt finere om bildene var plassert helt tilfeldig, men det passet ikke helt under temaet bladet jeg hadde.

Her er noen bilder av resultatet:



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar