tirsdag 17. desember 2013

Ordtak/Ytring - Photoshop

Vi fikk en oppgave om å visualisere ett ordtak eller en ytring på maks 2 setninger. På starten viste jeg egentlig ikke hva jeg skulle lage og gikk veldig mye fram og tilbake. Men etter å sett litt på eksempler og forskjellige ordtak fikk jeg plutselig mange ideer til ordtak, men slet litt med hva jeg skulle lage til bilde. Til slutt hadde jeg plutselig mange ideer og liten tid.

Dette var det første bildet jeg lagde, men syntes det ble litt simpelt og teksten skjulte veldig mye av selve bildet. I tillegg var ordtaket/ytringen for lang. 

Dette var da bilde nummer 2. Jeg synes selv bilde et ganske behagelig å se på, men denne ytringen ble også for lang. Det var også ikke så veldig originalt. 
Dette var det siste bilde jeg laget, også det jeg endte med å levere inn, og dette synes jeg var både originalt og teksten gjenspeilte bildet. 
Jeg synes resultatet ble veldig bra og noe jeg la mye tid i. Jeg burde kanskje manipulert nebulaen så det så ut som den var i himmelen, som den vanligvis er, men valgte å ha den sånn den er pga at selve bilde i seg selv er ganske "usannsynlig" så da passet det seg å ha den der den er. Jeg synes også bilde er ganske behagelig å se på, og at det har helt grei komposisjon.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar