tirsdag 17. desember 2013

Oppbevaringseske

Vi fikk i oppgave å lage en eske av papp med linjer og decoupage-teknikk som dekor. Vi fikk et ark med målene esken skulle lages i, og disse målene skulle tegnes opp på papp og skjæres ut.

Det å skjære ut bitene var litt komplisert i og med at pappen var såpass tykk, men ellers var det ikke store problemer. Når boksen var limt sammen og det var klart for dekorering hadde jeg ingen anelse om hva jeg skulle ha, bare at det skulle være litt feminint og rosa-ish. Så da satte jeg meg ned på photoshop og lekte meg med abstracte børster og hadde til slutt på "mønster" jeg var fornøyd med. 
På bildet over ser du mønsteret jeg valgte å ha på toppen av boksen.

Og på dette bilde ser du mønsteret jeg brukte på bunnen.

I og med at oppgaven var decoupage-teknikk fant jeg ut at jeg måtte rive opp papiret med mønstrene for å få det til å være innenfor oppgaven. Jeg valgte å ha hvitt i lokket hovedsaklig bare for å lyse det hele opp litt, men i bunnen har jeg svart tøy for å skape litt kontrast. 
 Her ser du boksens lokk og bunn (innvendig) 

Her ser du utsiden at boksen og hvordan jeg har revet opp papiret og limt det på med decoupage-teknikk.

Jeg ser i ettertid at jeg burde valgt noe roligere for bunnen bare for å skape litt fred over hele boksen, for med begge mønstrene er boksen veldig forstyrrende og slitsom å se på. Men selve boksen fungerer bra!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar